"Conferinţele lui Kent, o sută de ani mai târziu..."

Conferinţa nr. 10 

MATERIALISMUL IN MEDICINĂ



 

     Materialismul, de secole, a propulsat medicina oficială în toate direcţiile, şi această medicină devine incapabilă de a vindeca, în sensul profund pe care-l propune homeopatia. 

 

     Homeopatia diferă în ceea ce priveşte facultatea dobândită, de a percepe, "de a vedea cu ochii spiritului" şi a ajunge la cunoaştere numai cu ajutorul inteligenţei. Materialiştii caută cauza bolii în domeniul materiei. Totul trebue cântărit, măsurat, să ocupe un loc iar orice scapă legilor timpului şi spaţiului, care nu ocupă un loc definit în lume, nu este nimic şi nu are existenţă. Şi numai astfel ei cercetează cauza bolilor.

 

     Organon § 13

     "Rezultă de aici că boala, excluzând procedeele mecanice ale chirurgiei, nu este deloc, aşa după cum consideră alopaţii, o entitate distinctă a întregii fiinţe, a organismului şi a forţei vitale care îl animă,  ci, ascunsă în interiorul corpului, ea este totdeauna materială, oricare ar fi gradul de subtilitate care s-ar vrea, de altfel, să i se atribue..."

 

     În homeopatie, cauzele sunt energetice şi ele creează o activitate în corpul material pe care-l ocupă. Esenţa originală este putere, energie, activitate; materia este repaos, imobilitate, linişte. Un om mort, ca materia, nu se poate mişca şi esenţa originală este cea care îl animă. Materia se opune aici energiei şi cele două lumi coexistă. :

  • cea a mişcării, a lucrurilor vii, a gândirii şi a cauzelor care sunt invizibile;

  • şi cea a inerţiei, a lucrurilor neînsufleţite, a materiei, şi în termeni de boală, a consecinţelor sau efectelor care sunt vizibile. Este uşor de înţeles că manifestările vizibile nu sunt decât rezultanta cauzelor imateriale, invizibile ochiului liber, dar accesibile ochiului înţelegerii şi minţii.

 

     Este ideea pe care materialiştii n-o sesizează.

 

     Cu timpul, după administrarea remediilor de la cel de al 5-lea până la al 7-lea plan de dinamizare progresivă, este posibil să se observe schimbări notorii în economie, curative sau altele şi să se pună astfel în evidenţă diferitele planuri ale propriei noastre economii intime.

 

     Hahnemann precizează :

 

     Organon § 14

     "Dintre toate schimbările morbide invizibile care survin în interiorul corpului, şi care pot aduce vindecarea, nu este niciuna ale cărei semne şi simptome să nu se facă cunoscute unui obsevator atent. Aşa a voit prin bunătatea sa Cel de Sus, ocrotitorul vieţii oamenilor".

 

     Orice boală curabilă posedă simptome şi astfel ea se face cunoscută medicului. Scopul acestor simptome este de a traduce starea de dezordine în care se găseşte forţa vitală, iar quasi-absenţa de simptome este ca o probă de incurabilitate. Să înţelegi şi să interpretezi natura prin intermediul limbajului său, să sesizezi şi să apreciezi semnificaţia acestei reprezentări simbolice, cere inteligenţă, spirit de observaţie, înţelepciune şi cunoaşterea metodologiei homeopatice.

 

     Această "suveranitate" este ca o lege intangibilă, de neclintit. Dorinţa de a experimenta, utilizarea unui principiu director, conştiinţa de a servi semenii săi, finalitatea intenţiilor sale, sunt tot atâtea calităţi ce se pot asocia unei voinţe acerbe de împlinire.

 

     Samuel Hahnemann n-a fost inventatorul legii similitudinii, pentru că Hippocrate o remarcase deja, dar el a explicat-o în urma experimentelor făcute, cu cea mai mare rigoare,  pe omul sănătos. Studiul acestor documente i-a furnizat confirmarea principiilor pe care el le descoperise. El a formulat o linie de conduită, un codex simplu şi complet numit "Organon".

 

     Înţelegerea acestei lucrări, pentru a te inspira, presupune să o citeşti şi să o reciteşti, pentru a-i aprofunda fără încetare valoarea.

 

     Organon § 15

     
     "Dezacordul, invizibil pentru noi, al forţei care animă corpul nostru,  este absolut   acelaşi lucru cu ansamblul simptomelor pe care această forţă le provoacă în organism, afectând simţurile noastre şi care de fapt reprezintă boala existentă. Organismul este, într-adevăr, instrumentul material al vieţii ; dar el este de neconceput fără a fi animat de forţa vitală care simte şi guvernează de o manieră instinctivă, independentă de organism. Ambele nu constitue decât un acelaşi întreg, deşi mintea noastră împarte această unitate în două idei, pentru a uşura înţelegerea sa".
 

     Există o unitate de direcţie: omul sănătos este rezultatul activităţii normale provenind de la un centru, şi ca atare, trebue considerat ca o unitate. Omul bolnav este totdeauna tot o unitate, cu toate că ea a fost tulburată şi dezarmonizată.

 

     Există, astfel, 3 tipuri de stări formând fiecare un tot inseparabil :

  • Studiul omului sănătos : este fiinţa umană în starea sa normală, numită fiziologică;
     

  • Studiul omului bolnav afectat de o boală naturală, provenind dintr-o dezordine interioară, numită patologică;
     

  • Studiul omului bolnav afectat de o boală artificială, provenind din influenţe exterioare (otrăvire, auto-intoxicare, experimente medicamentoase...) constituind ceea ce se numeşte patogenezie, adică fizionomie a medicamentului, devoalată în special în urma experimentelor pe omul sănătos.

     Fiecare remediu trebuie mai întâi să fie studiat singur, ca o unitate. La fel,trebue învăţată fiecare boală, în cele mai mici detalii, ca o unitate. Atunci când stăpânim în profunzime un remediu şi când am cunoscut pe deplin boala, numai atunci eşti apt să faci comparaţie, să îţi dai seama de afinităţile care există între remedii şi bolile acute sau cronice şi apt să practici ceea ce numim individualizare.
 

     Aceasta este metoda care trebue urmată şi respectată pentru a aplica Materia Medicală cu o extraordinară precizie.

 


 

Sub redactia:  Dr. Jacques PRAT (Franta),         Ilustratii :  Sylvain Cazalet

traducere:  Dr. Ioan Teleianu